Η ομορφιά ήταν εξαιρετικά σημαντική στην αρχαία Ελλάδα τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες. Ποιος όμως, ακριβώς θεωρούνταν όμορφος στην αρχαία Ελλάδα; Ήταν τα πρότυπα ομορφιάς τους πολύ διαφορετικά από τα δικά μας; Τα αναρίθμητα έργα τέχνης που απεικονίζουν την ανθρώπινη μορφή και οι φιλοσοφικές πραγματείες για τη φύση της ομορφιάς από την αρχαιότητα μαρτυρούν ότι η ομορφιά ήταν πράγματι πολύτιμη στην αρχαία Ελλάδα. Στην πραγματικότητα, οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι η σωματική ομορφιά είχε άμεση σχέση με την εσωτερική ομορφιά, πράγμα που σημαίνει ότι οι όμορφοι άνθρωποι ήταν και ηθικά καλοί, ενώ όσοι θεωρούνταν «άσχημοι» δεν είχαν καλό χαρακτήρα. Οι αρχαίοι Έλληνες που ήταν όμορφοι, ιδίως οι άνδρες, συχνά περιγράφονταν ως «καλοκάγαθοι», ένα επίθετο που συνδυάζει το «καλός», που σημαίνει όμορφος ή ωραίος, και το «αγαθός», που σημαίνει ενάρετος ή καλός .Ωστόσο, η έννοια αυτή περιπλέκεται όταν πρόκειται για τη γυναικεία ομορφιά. Στην ελληνική μυθολογία και λογοτεχνία, οι γυναίκες που ήταν εκπληκτικά όμορφες, αλλά και οι γυναίκες γενικά, ήταν συχνά είτε «κακές» φιγούρες είτε, στην καλύτερη περίπτωση, ηθικά διφορούμενες, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τους άνδρες.
Η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο, η Ελένη της Τροίας, είναι το τέλειο παράδειγμα αυτού του φαινομένου. Αν και οι μελετητές μπορεί να διαφωνούν σχετικά με τον βαθμό στον οποίο η Ελένη συμμετείχε με τη θέλησή της στην εγκατάλειψη του συζύγου της Μενέλαου για τον Πάρη, πράξη που προκάλεσε τον Τρωικό Πόλεμο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι δεν ήταν μια αγαπημένη φιγούρα στην αρχαία λογοτεχνία.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.